Care

Klantgerichtheid op de planken

Bedrijfstheater: CARE, Klantgerichtheid op de planken

Niemand is tegen ‘klantgerichtheid’, toch? Nochtans, als klant ervaar je bijna dagelijks hoe dienstverleners her en der vervallen in een waaier aan ‘helaas herkenbare valkuilen’: het beter weten, minimaliseren, zich verschuilen achter de regels, schuld op collega’s afschuiven, enz... Terwijl de basis van klantgerichtheid dikwijls ontbreekt: inleving zonder veroordeling, oplossingsgericht denken.

In deze ludieke theatervoorstelling houden de acteurs de spiegel voor aan het publiek in een flitsende opeenvolging van sketches, met een evenwichtige verdeling tussen interne en externe klantensituaties.

Interactie: bewustwording van de eigen tekortkomingen

Na elke valkuil/sketch zetten we het publiek voor de keuze: ‘aan wiens kant sta je?’. Deze interactie verloopt via kleurkaarten, en is daarom veilig genoeg voor iedereen om te participeren. Tegelijk trekt het iedereen in het bad om zichzelf kritisch in vraag te stellen, voorwaarde voor een geslaagd leerproces.

Dit is wat klanten schrijven:

"Klein Barnum legt krachtig de meest voorkomende pijnpunten bloot in omgang met klanten. Het is herkenbaar en daarom ontstaat meteen het besef dat je daar in je organisatie moet aan werken."

"Klein Barnum confronteert je met je kleine kantjes, maar zonder dat het pijn doet."

"Met de klant voor ogen (letterlijk) krijg je ook de eigen reacties als dienstenleverancier voorgespiegeld. Soms confronterend, telkens verhelderend & leerrijk. Aanrader!"

CARE: de elementaire houding bij klantgerichtheid

Na de bewustwording van de valkuilen, zetten de acteurs ook de goede poging neer, geholpen door de juiste DO’s uit letterwoord ‘CARE’, waarbij elke letter staat voor een fase in het klantencontact: Contact | Aanpassen | Reageren | Eindigen.

Deze formule sensibiliseert en stuurt iedereen naar huis met een frisse kijk op klantgerichtheid.

Optie: TEASER & REFRESH-video's

vangnet

De spiegel voorhouden via theater blijft een ijzersterk medium om te sensibiliseren. Omdat herhaling cruciaal is, voegt Klein Barnum daar in een voor- en natraject videofragmenten aan toe: een teaser vooraf en 6 korte opfrisvideo's om de ‘lessons learned‘ onder de aandacht te houden.

Praktisch

  • Gebracht door 3 acteurs
  • Maximaal 30 - 100 deelnemers
  • Duur: 1u10 - 1u20
  • Technische fiche op aanvraag