Hospitality

Impro-Labo® - Patiënten zijn klanten

Een patiënt komt met een pijnlijk maar alledaags probleem naar de spoed. Het is druk. De arts van dienst besluit de zaak efficiënt af te handelen. Een spuitje zal de klus wel klaren. Vanuit medisch oogpunt verloopt alles perfect. Maar de patiënt heeft het gevoel dat zijn probleem niet ernstig genomen wordt. Er ontstaat een conflict. De situatie dreigt te ontsporen...

Hospitality

Uit het leven gegrepen theater

Realiteit? Of toch fictie? De interactieve theatervoorstelling ‘Hospitality’ balanceert op de grens tussen beiden. Twee acteurs en een moderator gaan samen met uw medewerkers op zoek naar de grenzen van klantgerichte communicatie. Wat is het menselijke verhaal achter een uit de hand gelopen patiëntencontact? Hoe had dit probleem door een efficiëntere communicatie vermeden kunnen worden?

Om deze vragen te beantwoorden spelen de acteurs een reeks uit de dagelijkse praktijk gegrepen scènes waarin telkens één communicatiefout centraal staat. Met humor, herkenning en verrassing als voornaamste wapens dagen ze het publiek uit om problemen te benoemen en bespreekbaar te maken.

Op zoek naar concrete leerpunten

Uw mensen leggen samen met de moderator de vinger op de wonde en gaan op zoek naar de meest constructieve aanpak bij de diverse situaties. Alle ideeën en bedenkingen die boven water komen, worden gebundeld in een reeks concrete en toegankelijke “do’s” voor patiëntgerichte communicatie. De acteurs testen deze leerpunten onmiddellijk uit en onderwerpen zich aan het oordeel van het publiek.

‘Hospitality’ is geschikt voor al uw geneeskundig of administratief personeel dat in contact komt met patiënten.

Dit product werd ontwikkeld in samenwerking met het UZ Brussel, met de steun van de Koning Boudewijn Stichting.

Praktisch

  • Gebracht door 2 acteurs en 1 moderator
  • Maximaal 100 deelnemers
  • Duur: 1 uur 30
  • Technische fiche op aanvraag