Hospitality
Impro-Labo® / Interactief Theater
| Datum: 17 Jun 2026 | Van: 09:30 | Tot: 11:30 | Locatie: Mechelen |
Een patiënt komt met een pijnlijk maar alledaags probleem naar de spoed. Het is druk. De arts van dienst besluit de zaak efficiënt af te handelen. Een spuitje zal de klus wel klaren. Vanuit medisch oogpunt verloopt alles perfect. Maar de patiënt voelt zich niet ernstig genomen...
Basis van patiëntgerichtheid
Elke zorginstelling heeft het beste voor met de patiënt, toch? Nochtans, patiënten ervaren vaak hoe zorgverleners in een waaier aan helaas herkenbare valkuilen kunnen vervallen: het beter weten, minimaliseren, zich verschuilen achter de regels, plat argumenteren ... terwijl de basis van patiëntgerichtheid dikwijls ontbreekt: inleving zonder veroordeling en betrokken communicatie.
Aan wiens kant sta je? - Bewustwording van de eigen valkuilen
Met humor, herkenning en verrassing als voornaamste wapens dagen de acteurs het publiek uit. Na elke valkuil/sketch zetten we het publiek voor de keuze: in wiens standpunt kunnen de deelnemers zich het best terugvinden? Daarnaast meten we ook steeds of een dergelijke patiëntbenadering herkenbaar is. De uitkomst is vaak verrassend.
-
Gratis, mits inschrijving
Enkel voor HR- en opleidingsverantwoordelijken
Maximum 2 personen
-
Alle medewerkers
-
Ontvangst met koffie en thee om 09:00
Voorstelling 09:30 - 11:00
Q&A: 11:00 Einde: 11:30
Adres: Van Der Valk Hotel Mechelen